niedziela, 13 kwietnia 2014

Truskawkowy sernik na zimno


Sernik z truskawkami to ciasto na zimno, które powinno każdemu zasmakować. Uwielbiam truskawki, więc sam wygląd tego ciasta przypomina mi gorące lato.

Składniki:

1 kg sera mielonego w kubełku
cukier puder do smaku
2 galaretki truskawkowe
truskawki (ja użyłam 300 g)
200 herbatników
1/2 kostki masła
1/2 tabliczki białej czekolady



Na samym początku przygotować galaretki - rozpuścić je w 3 szklankach wrzącej wody. Za pomocą blendera zmiksować herbatniki. Następnie do zmielonych herbatników dodać rozpuszczone masło i czekoladę (najlepiej rozpuścić ją w kąpieli wodnej).  Okrągłą formę wyłożyć folią spożywczą. Na same dno wyłożyć masę herbatnikową (lekko ubijając). Do miski dodać zmielony ser, cukier puder i 1 galaretkę (ostygniętą!). Wszystko ze sobą połączyć. Na dnie masy herbatnikowej ułożyć pokrojone truskawki (ja dałam je na boki i na sam spód). Następnie wylać masę serową. Przygotowany sernik włożyć do lodówki. Gdy masa stężeję, ułożyć na niej pokrojone truskawki i polać tężejącą galaretką. Ciasto ponownie umieścić w lodówce. Podawać dopiero wtedy, gdy wierzchnia galaretka stężeje. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz