poniedziałek, 20 października 2014

Krem z dyni



Krem z dyni jest rewelacyjny na chłodne, deszczowe dni. Poniższe danie jest dosyć tanie, a także szybkie do przygotowania. Przyznam się, że dynia nigdy mi nie smakowała, ponieważ wydawało mi się, że jest bez smaku i mdła. Jednak, gdy przygotowałam krem na bazie wywaru warzywno-mięsnego to od razu zmieniłam zdanie. Krem z dyni jest idealny dla osób, które dbają o linię.





Składniki:
co najmniej 1 kg dyni
1 duża pierś z kurczaka
2 średniej wielkości marchewki 
2 małe cebule
sól, pieprz
suszony imbir
ewentualnie jogurt grecki lub śmietana


Dynię umyć, przekroić na 4 części i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180ºC. Piec tak długo, aż dynia będzie miękka (ja piekłam około 45-50 minut). W międzyczasie marchewki obrać, umyć i pokroić na mniejsze części. Cebulę obrać i przekroić na 4 kawałki. Do garnka wlać 1,5 l wody i dodać warzywa, a także umytą pierś z kurczaka. Przyprawić solą oraz pieprzem. Gotować na średnim ogniu tak długo, aż mięso i warzywa będą miękkie. Upieczoną dynię obrać ze skórki, np. za pomocą łyżki (pestki i skórki nie będą nam potrzebne!). Z wywaru wyjąć mięso, a następnie dodać miąższ z dyni. Za pomocą blendera całość ze sobą zmiksować. Posmakować i ewentualnie doprawić solą, pieprzem oraz suszonym imbirem. Przygotowaną zupę ponownie delikatnie zagotować. Ugotowane mięso z kurczaka pokroić na mniejsze kawałki. Poniższą zupę podawać z pokrojonym mięsem i ewentualnie przyozdobić kleksem z jogurtu greckiego/śmietany.

Zupa przed zmiksowaniem
...i po zmiksowaniu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz