niedziela, 17 stycznia 2016

Czekoladowe batoniki owsiano-kokosowe


Ostatnio miałam ochotę na szybką w przygotowaniu przekąskę na słodko, bez dodatku mąki i jajek. Płatki owsiane zmieliłam na drobny pył i wymieszałam je z gorzkim kakao oraz wiórkami kokosowymi. Do złączenia masy użyłam miodu i oleju kokosowego. Uwierzcie mi na słowo - batoniki były rewelacyjne w smaku! Czekoladowe, lekko słodkie i naprawdę sycące. 



Składniki:
1,5 szklanki płatków owsianych
50 g wiórków kokosowych
3 łyżki gorzkiego kakao
1,5 łyżki oleju kokosowego 
3-4 łyżki miodu, np. rzepakowego
opcjonalnie 3 kostki gorzkiej czekolady



Płatki zmielić w maszynce do kawy. Do mąki z płatków owsianych wsypać kakao, wiórki kokosowe i posiekaną czekoladę. W rondelku rozpuścić olej kokosowy wraz z miodem. Gdy składniki będą płynne to wlać je do suchych składników. Całość wymieszać i przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawić do lodówki. Kroić dopiero po całkowitym stężeniu masy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz