sobota, 28 maja 2016

Szpinak smażony w sosie jajeczno-śmietanowym


Szpinak – jeszcze parę lat temu była to dla mnie zmora dzieciństwa :) Zielona papka, delikatnie przyprawiona… Odkąd sama zaczęłam go przygotowywać to zmieniłam o nim zdanie w 100%. Jak dla mnie nieodłącznym elementem smażonego szpinaku jest czosnek. Dzisiaj zachęcam do przygotowania szpinaku w sosie z dodatkiem słodkiej śmietany i roztrzepanego jajka.  Uwierzcie mi na słowo, szpinak przygotowany w poniższy sposób jest rewelacyjny w smaku! 




Składniki na 2 porcje:
150 g świeżego szpinaku
2-3 ząbki czosnku
100 ml śmietany 30%
1 łyżka mleka
1 łyżka mąki pszennej
1 średniej wielkości jajko
masło klarowane do smażenia

ewentualnie do podania: jajka sadzone z płynnym  żółtkiem lub jajko w koszulce



Szpinak przesypać do głębokiej miski. Ewentualnie odłamać twarde końcówki. Szpinak zalać zimną wodą. Umyć, a następnie przelać na sito. Mleko, śmietanę, mąkę i jajko połączyć za pomocą trzepaczki. Czosnek obrać i przecisnąć przez praskę. W dużym garnku rozpuścić 2 łyżki masła klarowanego. Dodać szpinak. Chwilę smażyć. Gdy szpinak wyraźnie się skurczy to przyprawić go solą oraz pieprzem. Na sam koniec zalać sosem jajeczno-śmietanowym. Trzymać na średnim ogniu, cały czas mieszając. Gdy sos się zetnie, szpinak jest gotowy do podania. Smażony szpinak przełożyć na talerze, a na samym wierzchu położyć jajko sadzone lub jajko w koszulce (uwaga: żółtko musi być płynne!). 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz